W ramach działań, pozwalajacych na reagowanie na pojawiajace się problemy (i ich natychmiastowe rozwiązywanie ) MPO dodatkowo zorganizowało dedykowany zespół ds. relacji z mieszkańcami Mokotowa. Wszelkie uwagi i spostrzeżenia prosimy kierować w godz. 7:00-16:00 pod nr 22 3910 248, 22 3910 249 lub 22 3910 100 bądż mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zachęcamy także Państwa do kontaktowania się z nami poprzez formularz na naszej stronie internetowej pod adresem: www.mpo.com.pl (zakładka ,,Napisz do nas"). Istnieje także mozliwość zgłoszeń za posrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, z którym MPO ścisle współpracuje.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o. o. odbiera i z uwagą analizuje każdy sygnał od mieszkańców Mokotowa – dzielnicy, którą Spółka obsługuje w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, zaledwie od 1 sierpnia br. (czyli od niespełna 10 dni).
W krótkim czasie na przygotowanie niezwykle trudnego zadania, bo zaledwie w ciągu 2 tygodni - gdzie standardowo optymalny czas to 3-4 miesiące - Spółka terminowo wystartowała do realizacji odbioru odpadów z Mokotowa. Udało się zorganizować pojemniki oraz pojazdy, przejąć większość kluczy do altan śmietnikowych, stworzyć harmonogram, skompletować załogi, opracować trasy, uruchomić infolinię, a także zracjonalizować zadania załóg w taki sposób, żeby optymalnie wykorzystać potencjał pracowników oraz pojazdów. Aby ułatwić kontakt mieszkańców z MPO, zwiększona została obsada na stanowiskach do obsługi klientów Mokotowa. Nadal prowadzona jest szeroka kampania rekrutacyjna na stanowiska kierowców śmieciarek, którzy sukcesywnie są zatrudniani.
Załogi MPO pracują na pełnych obrotach. Liczba dni, w których odbierane są odpady została zwiększona o soboty i niedziele.
Zarząd Spółki zdaje sobie sprawę, że realizacja odbioru odpadów z Mokotowa nie jest jeszcze na takim poziomie jak w pozostałych 10-ciu dzielnicach, obsługiwanych przez MPO, ale z każdym dniem będzie następowała poprawa. Należy podkreślić, że obsługa Mokotowa zamieszkałego przez blisko ćwierć miliona osób, oznacza odbiór odpadów z ponad 9 tysięcy punktów odbioru i opróżnienie ponad 21 tysięcy pojemników.
W początkowym okresie obsługi mogą pojawić się doraźne niedogodności w niektórych punktach odbioru Mokotowa, które na bieżąco są usuwane. Warto wziąć pod uwagę, że pierwsze dni odbioru to dla załóg nowe adresy. Zatem muszą zapoznać się chociażby ze specyfiką niektórych lokalizacji. Chodzi o takie czynniki jak łatwość dostępu czy sposób podjazdu do altanek. Zapoznanie się i nauczenie topografii przez nowe załogi to skrócenie do minimum czas odbioru.
Każda interwencja mieszkańca skutkuje działaniami naprawczymi ze strony MPO, w możliwie jak najkrótszym czasie. Można się z nami również kontaktować poprzez stronę www Spółki. Żadna interwencja ze strony mieszkańców Mokotowa, jak również mieszkańców pozostałych 10 dzielnic obsługiwanych przez MPO, nie pozostaje bez odpowiedzi i odpowiedniej reakcji. Spółka jest otwarta na wszelkie uwagi i sugestie warszawiaków. W sytuacjach najbardziej pilnych zgłaszanych przez mieszkańców Spółka już podejmuje szerokie działania interwencyjne. W najbliższe weekendy oraz w dniu 15-ego sierpnia br. będą realizowane dodatkowe odbiory interwencyjne na terenie całego Mokotowa.
Zarząd Spółki dokłada wszelkich starań, by powierzone zadanie zrealizować w pełni profesjonalnie.
* * *
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o. o. obsługuje obecnie 11 stołecznych dzielnic, odbierając odpady komunalne od około 1 200 000 mieszkańców stolicy, co stanowi blisko 70 % warszawskiego rynku.
O możliwościach Spółki świadczą fakty: 4 bazy transportowe, flota 165 pojazdów do odbioru odpadów, z tego blisko 120 pojazdów bezpylnych, w tym 27 to pojazdy ekologiczne napędzane CNG oraz 46 samochodów kontenerowych.
Przy odbiorze odpadów zatrudnionych jest ponad 600 wyszkolonych pracowników. MPO realizując 151 trasy obsługuje ponad 56 tysięcy punktów odbioru (ok. 114 tysięcy pojemników i ok.1 200 kontenerów).
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o. o. od 1 sierpnia br. obsługuje w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych Dzielnicę Mokotów. Pomimo zaledwie dwutygodniowego terminu na przygotowanie, Spółka terminowo wystartowała do realizacji zadania. Udało się zorganizować pojemniki oraz pojazdy, odebrać klucze od wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, stworzyć harmonogram, skompletować załogi i opracować trasy. Prowadzona jest szeroka kampania rekrutacyjna w celu pozyskania pracowników.
Wspomniany brak czasu spowodował, że nie wszystko zostało jeszcze zrealizowane zgodnie z założeniami. W okresie przejściowym mogą wystąpić przejściowe trudności w terminowym odbiorze odpadów z Państwa posesji. Spółka z uwagą analizuje każdy Wasz sygnał, każdą interwencję. Każdy Wasz głos, również ten krytyczny jest dla nas cenny, gdyż pozwala nam wyciągać właściwe wnioski w celu usprawnienia odbioru odpadów. Uruchomiliśmy specjalną infolinię. Można się z nami również kontaktować poprzez naszą stronę internetową.
Drodzy Mieszkańcy,
Prosimy o wyrozumiałość w tym trudnym dla nas wszystkich okresie. Zapewniamy, że żadna Wasza interwencja nie pozostanie bez odpowiedzi. Odpady będziemy odbierać sukcesywnie do momentu osiągnięcia zakładanych celów i Państwa zadowolenia. Pracujemy z wykorzystaniem wszystkich sił i środków, które są do naszej dyspozycji. Będziemy pracowali dodatkowo w weekendy i święta.
Głęboko wierzymy, że w już niedługim czasie uporamy się ze wszystkimi zadaniami. Za przejściowe niedogodności serdecznie przepraszamy, prosząc jedocześnie o zrozumienie.
Zarząd Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o. o.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie sp. z o.o. będzie dodatkowo odbierać odpady z Mokotowa w Święto 15 sierpnia br.
W miniony weekend ekipy MPO odebrały od mieszkańców Mokotowa 550 ton odpadów z ponad 2 tysięcy punków odbioru. Od dnia rozpoczęcia obsługi mieszkańców Mokotowa, czyli od 1 sierpnia ekipy MPO dotarły do prawie wszystkich punktów odbioru odpadów. W sobotę i niedzielę (13 i 14 sierpnia) z kilkudziesięciu altan, załogom nie udało się odebrać odpadów, głównie z powodu braku możliwości dostania się do nich, np. przez zamknięty wjazd na teren chronionych osiedli czy też nieprzejezdną drogę blokowaną przez źle zaparkowane auta. Pracownicy odbierają wszystkie odpady, tzn. opróżniają zarówno pojemniki, jak również zabierają odpady pozostawione „luzem” w altanach lub przed altanami. Z informacji, które docierają od mieszkańców Mokotowa wynika, że z każdym dniem sytuacja ulega widocznej poprawie.
Podczas dodatkowych odbiorów 15 sierpnia na ulice Mokotowa wyjedzie około 45 oznakowanych śmieciarek MPO oraz 140 pracowników. Skierowanie dodatkowych ekip do dzielnicy Mokotów nie zaburzy odbioru odpadów w pozostałych 10 dzielnicach obsługiwanych przez Spółkę, ponieważ wyjazdy interwencyjne odbywają niezależnie od harmonogramu odbioru.
Wstępny plan odbioru odpadów w dniu 15 sierpnia br. przewiduje m.in. realizacje co najmniej 5 tras interwencyjnych w ramach zgłoszeń i reklamacji oraz dokończenie „trasówek” z 13 i 14 sierpnia z odbiorem wszystkich frakcji odpadów tj. zmieszanych, segregowanych suchych, frakcji szklanej, zielonej oraz wielkogabarytowej. Każda frakcja odpadów odbierana jest oddzielnie.